سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

طرز تهیه کوکو اسفناج

طرز تهیه کوکو اسفناج

کوکو اسفناج، آموزش کامل طرز تهیه و درست کردن کوکو اسفناج و سیب زمینی در منزل، kookoo-esfenaj
دستور تهیه کوکو اسفناج و سیب زمینی با گوشت چرخ کرده

کوکو اسفناج و سیب زمینی یکی دیگر از انواع کوکوهاست که به راحتی در منزل قابل تهیه است. این کوکو همانند کوکوی سیب زمینی بسیار خوشمزه و خوش عطر می باشد و به آسانی و در کم ترین زمان آماده می شود. این کوکو بخاطر داشتن اسفناج و گوشت بسیار مقوی است و طرفدار زیادی هم دارد. این کوکو را می توانید به صورت کوکوی اسفناج ساده هم درست کنید که دستور پخت آن را در پست های بعدی آموزش خواهیم داد.

  

به هر حال اگر با طرز تهیه کوکوی اسفناج و سیب زمینی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و دستور تهیه این کوکو را برای شما آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این کوکو اسفناج و سیب زمینی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

مواد لازم کوکو اسفناج
اسفناج خام خرد شده  1 پیمانه
سیب زمینی متوسط  2 عدد
گوشت چرخ کرده  ٢٠٠ گرم
تخم مرغ  ٣ عدد
نمک و زردچوبه به مقدار لازم
ادویه  به مقدار لازم
فلفل  به مقدار لازم
مراحل تهیه و پخت کوکو اسفناج و سیب زمینی

1. برای درست کردن کوکو اسفناج، ابتدا سیب زمینی ها را با مقداری آب در یک قابلمه روی حرارت می گذاریم تا آبپز شوند. سپس در یک تابه پیاز خرد شده را با مقداری روغن تفت می دهیم و گوشت چرخ کرده را هم به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

2. وقتی که پیاز و گوشت چرخ کرده به خوبی سرخ شد، نمک، فلفل، زردچوبه و مقدار کمی زنجبیل به آن می ریزیم و خیلی کم تفت می دهیم و حرارت را خاموش می کنیم تا کاملا خنک شود.

3. سیب زمینی های آبپز شده را بعد از خنک شدن پوست می گیریم و خوب رنده می کنیم. سپس تخم مرغ ها را در یک کاسه می شکنیم و مقداری زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده به آن می ریزیم وبا چنگال خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

4. حالا اسفناج ریز خرد شده، گوشت چرخ کرده، سیب زمینی رنده شده و تخم مرغ هم زده را در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود.

5. در انتها مقداری روغن در تابه نچسب می ریزیم و روی حرارت میگذاریم تا داغ شود. بعد از داغ شدن روغن، از مایه کوکو به اندازه یک قاشق برداشته و در روغن می ریزیم و روی آن را با پشت قاشق صاف می کنیم.

6. کوکوها را با حرارت متوسط سرخ می کنیم تا مغز پخت شود. وقتی یک طرف کوکوها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.

7. وقتی همه کوکوها سرخ شدند، آنها را در ظرف می چینیم و با خیارشور و گوجه فرنگی و سس دلخواه تزیین و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این کوکو اسفناج و سیب زمینی لذت ببرید.

منبع : طرز تهیه کوکو اسفناج  

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.