سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

چیز کیک شکلاتی، دستور تهیه و پخت چیز کیک شکلاتی خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله
طرز تهیه چیز کیک شکلاتی با پنیر ماسکارپونه و روکش شکلاتی

چیز کیک شکلاتی جزو دسرهای خوشمزه و لذیذی است که به راحتی تهیه می شود و گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمان است. چیز کیک را می توان هم بر پایه کیک در فر درست کرد هم با بیسکویت پتی بور و بدون فر تهیه کرد که در هر دو صورت خوشمزه است.

این دسر خوشمزه و مجلسی بسیار پرطرفدار است و معروف ترین چیز کیک، چیز کیک شکلاتی بدون فر یا همان یخچالی است که به راحتی و آسانی در منزل تهیه می شود.

به هر حال اگر با طرز تهیه چیز کیک شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این دستور تهیه کیک بارونک، مواد لازم و دستور تهیه چیز کیک شکلاتی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این چیز کیک خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

  

مواد لازم برای چیز کیک شکلاتی
بیسکویت پتی بور ۲۰۰ گرم
کره ۱۵۰ گرم
ژلاتین ۱۶ گرم
شیر یک سوم لیوان
  شکلات تخته ای ۱۵۰ گرم
پنیر ماسکارپونه  ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه  ۲۰۰ گرم
شکر  2 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو  ۱ قاشق غذاخوری
وانیل  نوک قاشق
مراحل تهیه و پخت چیز کیک شکلاتی

1. برای درست کردن چیز کیک شکلاتی، ابتدا بیسکویت را کامل پودر می کنیم . سپس در یک ظرف فلزی کره را آب کرده و با بیسکویت مخلوط می کنیم .

2. حالا یک قالب به قطر حدود ۱۸ سانت برمی داریم و مخلوط کره و بیسکویت را کف قالب می ریزیم و خوب فشرده می کنیم و قالب را به مدت نیم ساعت داخل فریزر می گذاریم.

3. سپس 10 گرم پودر ژلاتین را با یک سوم لیوان آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم یا بخار کتری قرار می دهیم تا ذرات ژلاتین در آب حل شود. بعد ۱۰۰ گرم شکلات تخته ای را هم روی بخار کتری می گذاریم تا آب شود.

4. در ادامه در یک ظرف پنیر و خامه را با همزن کمی می زنیم. پودر کاکائو، وانیل و شکر را هم به مواد اضافه می کنیم. ژلاتین و شکلات آب شده و کمی خنک شده را هم به مواد اضافه می کنیم و کمی با همزن می زنیم تا خوب مخلوط و یکدست شود.

5. حالا بیسکویت را از فریزر در می آوریم و مواد آماده شده را روی بیسکویت می ریزیم و مجددا قالب را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم.

6. برای چیز کیک تا اینجای کار کافی است، اما در صورت تمایل می توانید این مراحل را دوباره تکرار کنید و یک لایه دیگر هم بریزید. یک لایه یا دو لایه بودن چیز کیک کاملا اختیاری است.

7. اما برای تهیه مایه روی چیز کیک، 50 گرم شکلات تخته ای را روی بخار کتری آب می کنیم. همچنین ۶ گرم پودر ژلاتین را هم با یک سوم لیوان شیر روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذراتش حل شود.

8. ژلاتین و شکلات آب شده را با هم مخلوط می کنیم و وقتی که کمی از حرارت افتاد، روی چیز کیک می ریزیم و باز به مدت یک الی دو ساعت در یخچال می گذاریم تا خنک و آماده شود.

9. چیز کیک آماده شده را از یخچال در می آوریم و دور آن را با چاقو از قالب جدا کرده و داخل دیس می گذاریم. برای تزیین روی چیز کیک می توانید با خامه فرم گرفته روی کیک را تزیین کنید.

منبع : چیز کیک شکلاتی / دستور تهیه چیز کیک خوشمزه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.