سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

طرز تهیه پای آناناس

طرز تهیه پای آناناس

پای آناناس، دستور تهیه و درست کردن پای آناناس خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، paye-ananas
دستور پخت شیرینی پای آناناس ساده و خوشمزه در منزل

پای آناناس جزو شیرینی های معروف و خوشمزه ای است که از قدیم تا به امروز بسیار پرطرفدار بوده است. این شیرینی خشک همانطور که از نامش پیداست، از آناناس درست می شود و طعم فوق العاده عالی دارد. کسانی که آناناس دوست دارند، می توانند این پای آناناس خوشمزه را درست کنند و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرند.

به هر حال اگر با طرز تهیه پای آناناس آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه پای آناناس را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این پای آناناس خوشمزه را درست کنید.

 

مواد لازم پای آناناس
تخم مرغ۴ عدد
کره۱۰۰ گرم
شکر ۲۰۰ گرم
روغن مایع ۸۰ گرم
آرد قنادی ۲۰۰ گرم
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
نشاسته ذرت 1 قاشق سوپ خوری
پودر نارگیل 4 قاشق غذاخوری
شیر یک چهارم پیمانه
آب کمپوت آناناس یک چهارم پیمانه
کمپوت آناناس 1 قوطی
مراحل تهیه پای آناناس

1. برای شروع، ابتدا آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را سه بار الک می کنیم و کنار می گذاریم. سپس قالب های پای را داخل سینی فر می چینیم و کپسول مخصوص پای را داخل قالب ها قرار می دهیم.

2. بعد حلقه های آناناس را به صورت نیم دایره برش می دهیم و کنار می گذاریم.

3. حالا در یک ظرف کره، شکر و روغن مایع را با همزن خوب می زنیم تا کرم رنگ و لطیف شود. وانیل را هم اضافه کرده و هم می زنیم. بعد تخم مرغ ها را هم دانه دانه به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

4.در ادامه پودر نارگیل، شیر و آب آناناس را کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک یا دور کند همرن خوب مواد را هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.

5. در انتها مخلوط آرد، بکینگ پودر و نشاسته ذرت الک شده را طی سه مرحله به مواد اضافه می کنیم و با کمک لیسک مواد را به شکل دورانی و در یک جهت هم می زنیم.

6. وقتی که مواد لطیف و یک دستی به دست آمد، از مواد داخل قالب ها که از قبل کپسول گذاشته بودیم می ریزیم. برای اینکار بهتراست از ملاقه استفاده کنید تا همه شیرینی ها یک اندازه در بیاید.

7. دقت داشته باشید که قالب ها را خیلی پر نکنید. بهتر است سر قالبها کمی خالی باشد در آخر هم یک برش آناناس روی هر کدام از پای ها قرار می دهیم و سینی قالبها را به مدت نیم ساعت داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا پای ها بپزد و آماده شود.

منبع : baronak.com/8878-paye-ananas/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.