سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

طرز تهیه خورش بادمجان

طرز تهیه خورش بادمجان

خورشت بادمجان ، خورش بادمجان ، طرز تهیه خورش بادمجان رستورانی با سیب زمینی تصویری ، مواد لازم پخت خورش بادمجان ، khoresh bademjan
دستور پخت خورشت بادمجان با سیب زمینی

خورشت بادمجان از خورش های خوشمزه سنتی و بسیار معروف ایرانی می باشد و طرفداران بسیار زیادی دارد. در طبخ این خورشت به دلیل اینکه از بادمجان و گوشت استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای سلامتی بدن بسیار مفید است.

خورشت بادمجان ازآن دسته از خورش هایی می باشد که در مناطق مختلف ایران با مواد و دستورات آشپزی مختلفی طبخ می شود برای مثال برخی از افراد دوست دارند آن را همانند خورش قیمه با لپه درست کنند و برخی دیگر بر این بارو هستند که خورش بادمجان را حتما باید با غوره درست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن خورش بادمجان آشنایی ندارید ما در این پست آشپزی بارونک ، طرز تهیه خورشت بادمجان را به همراه مواد لازم برای 4 نفر قرار داده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید به تنهایی در خانه همانند یک آشپز حرفه ای ، خورش بادمجان خوشمزه و عالی درست کنید. توجه : در صورتی که می خواهید خورش بادمجان را برای 2 نفر درست درست کنید می توانید از نصف مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم خورش بادمجان برای 4 نفر
بادمجان قلمی 6 عدد
گوشت خورشتی 400 گرم
پیاز  1 عدد متوسط
گوجه فرنگی 2 عدد
فلفل سبز قلمی 4 عدد
غوره نصف استکان
آبغوره یک استکان
زعفران دم کرده نصف استکان
فلفل به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه خورش بادمجان

1. ابتدا بادمجان ها را پس از شستن پوست می گیریم و با چنگال یا کارد چند شکاف روی سطح آن ها ایجاد می کنیم و به مدت دو ساعت در مخلوط آب و نمک قرار می دهیم تا به این روش تلخی آن ها گرفته شود. بعد از دوساعت دوباره بادمجان ها را می شوییم و پس از خشک کردن آن ها را در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم.

2. در این مرحله پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن سرخ می کنیم. بعد از سرخ شدن کمی زردچوبه هم اضافه می کنیم تا سبک شود. سپس گوشت خرد شده به صورت قورمه ای را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت ها تغییر کند.

3. پس از تفت دادن و سرخ شدن گوشت ، 8 یا 9 لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب بجوشد و پس از اینکه آب جوشید حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و به مدت دو ساعت صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم به خوبی بپزد. توجه کنید پس از اینکه گوشت پخت باید حداقل 5 لیوان آب داخل قابلمه داشته باشیم پس سعی کنید آب به اندازه کافی اضافه کنید.

4. حالا بادمجان ها را در تابه ای که برای پخت خورش بادمجان در نظر گرفته ایم می چنیم و پس از اینکه گوشت پخت آب آن را با استفاده از یک صافی جدا می کنیم و آب گوشت را هم به تابه اضافه می کنیم و گوشت قورمه ای پخته شده را در وسط تابه قرار می دهیم. سپس یک استکان آبغوره را به همراه غوره و فلفل سبزها اضافه می کنیم.

5. حالا حرارت زیر تابه را زیاد می کنیم تا آب گوشت داخل تابه بجوشد و وقتی آب داخل تابه جوشید نیمی از زعفران دم کرده را روی مواد داخل تابه می ریزیم و بعدش درب تابه را می گذاریم وحرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا خورشت با حرارت ملایم به خوبی بپزد و جا بیفتد.

6. در مرحله آخر گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و در یک تابه با مقداری روغن سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن گوجه ها را در 10 دقیقه آخر پخت به تابه خورشت اضافه می کنیم. سپس باقی مانده زعفران دم کرده را هم اضافه می کنیم و در انتها نمک و فلفل خورشت را اندازه می گیریم. حالا درب تابه را می گذاریم و صبر می کنیم تا خورشت با حرارت ملایم به خوبی بپزد و به غلظت مورد نظرمون برسد.

7. بعد از اینکه خورشت به خوبی جا افتاد آن را در ظرف سرو می کشیم و به همراه پلو سرو می کنیم. البته اگر مثل من علاقه خاصی به سیب زمینی سرخ کرده داشتید می توانید مقداری سیب زمینی را سرخ کنید و در کنار ظرف های خورشت بریزید. امیدواریم از خوردن این خورشت بادمجان خوشمزه لذت ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.