سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس قارچ,sose gharch,دستور پخت سس قارچ

سس قارچ یکی از سس های خوشمزه و پرطرفدار می باشد که شما می توانید از این سس در تهیه انواع غذاهای گوشتی و انواع پاستا استفاده کنید. در طرز تهیه این سس از شیر, کره و آرد استفاده می شود اما در بعضی از دستور های آشپزی این سس, بجای شیر از خامه هم استفاده می کنند برای همین ما طرز تهیه سس قارچ ساده و خامه ای را در در این پست آشپزی پارلین آماده کرده ایم که در ادامه مطلب مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
 قارچ ۲۵۰ گرم
 کره ۵۰ گرم
 آرد ۲ قاشق غذاخوری
 شیر ۲ پیمانه
 سیر ۳ حبه
 روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
 نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه سس قارچ

ابتدا قارچ ها را به صورت حلقه ای خرد کنید و در یک تابه مناسب به همراه ۱۵ گرم کره و مقداری نمک روی حرارت ملایم بزارید تا قارچ ها کم کم آب بیندازند. وقتی که قارچ ها آب انداختند حرارت زیر تابه را بیشتر کنید تا آبشون کاملا تبخیر شود و قارچ ها هم کمی سرخ شوند حالا قارچ های شما آماده هستند پس تابه قارچ ها را کنار بگذارید و نوبت درست کردن سس است.

برای تهیه سس کره باقی مانده را داخل یه قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره آب شود سپس آرد را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا کره و آرد باهم مخلوط شوند پس از آن شیر را کم کم اضافه کنید و با همزن دستی مرتب هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. باید به طور مرتب با حرارت ملایم سس را هم بزنید تا به غلظت مطلوب برسد.

وقتی که سس به غلظت مطلوب رسید قارچ ها را که از قبل آماده کردیم اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید در این مرحله ادویه دلخواه خود را اضافه کنید یا به صورت ساده درست کنید من پودر سیر اضافه کردم. پس از اضافه کردن ادویه دلخواه خود چند دقیقه سس و قارچ را هم بزنید و سپس از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

طرز تهیه املت قارچ خوشمزه با فلفل دلمه ای
طرز تهیه املت قارچ خوشمزه با فلفل دلمه ای
املت قارچ و فلفل دلمه ای با گوجه فرنگی طرفداران مخصوص خودش را داره و باید برای یکبار هم که ...

طرز تهیه سس قارچ خامه ای

در ادامه آموزش کامل طرز تهیه سس قارچ خامه ای را آماده کرده ایم که در صورت تمایل می توانید با این آموزش سس قارچ خامه ای خوشمزه و مجلسی را درست کنید.
 مواد لازم مقدار لازم
 قارچ ۲۰۰ گرم
 خامه ۱ پیمانه
 پیاز ۱ عدد
 روغن ۲ قاشق غذاخوری
نمک  به مقدار لازم
فلفل به مقدار لازم

مراحل تهیه سس قارچ خامه ای

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و قارچ ها را هم پس از اینکه به قطعات کوچک خرد کنید داخل تابه به مدت ۵ دقیقه تفت دهید سپس پیاز, فلفل و نمک را اضافه کنید و صبر کنید کمی نرم شوند.

طرز تهیه سس باتارد خوشمزه
طرز تهیه سس باتارد خوشمزه
سس باتارد یکی دیگه از سس های خوشمزه می باشد که ترکیبات اصلی آن آب گوشت ...

سپس خامه را اضافه کنید و منتظر شوید تا سس بجوشد. پس از اینکه سس به جوش آمد حرارت زیر تابه را کم کنید و به مدت ۵ دقیقه با حرارت ملایم مرتب هم بزنید سپس زیر حرارت را خاموش کنید. شما می توانید این سس را به صورت گرم یا سرد سرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.