سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

سایت جدید دنیای مد و آشپزی

طرز تهیه خورشت مرغ

طرز تهیه خورشت مرغ

طرز تهیه خورشت مرغ,khoresht morgh,دستور پخت خورش مرغ,خورشت مرغ

خورش مرغ یکی از انواع خورشت های خوشمزه و مجلسی می باشد که این خورش به ویژه در مهمانی ها و مجالس به همراه زرشک پلو سرو می شود و با نام زرشک پلو با مرع شناخته می شود. در این دستور آشپزی پارلین طرز تهیه خورشت مرغ مجلسی و خوشمزه را به همراه مواد لازم برای ۴ نفر آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

 مواد لازم مقدار لازم
 مرغ ۴ قطعه
 هویج ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
 پیاز ۲ عدد
رب ۱ قاشق غذاخوری پر
 ابلیمو ۱ قاشق غذاخوری
 زعفران دم کرده  ۱ قاشق غذاخوری
 نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

مراحل تهیه خورشت مرغ

ابتدا گوشت مرغ را به ۴ قسمت مساوری تقسیم کنید البته می توانید از سینه مرغ یا ران مرغ هم استفاده کنید که مجلسی تر است تکه های مرغ را بعد از اینکه خوب شستید به تمام سطح شون کمی نمک بزنید و در یک قابلمه به همراه مقداری روغن سرخ کنید بعد از اینکه یک طرف مرغ ها سرخ شد آن ها را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود و بعد از سرخ شدن کامل از قابلمه خارج کنید و کنار بگذارید.

حالا پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در همان قابلمه که مرغ ها را سرخ کردید سرخ کنید و بعد رب گوجه فرنگی, فلفل و آبلمو را اضافه کنید و تفت دهید حالا مرغ های سرخ شده را دوباره به قابلمه اضافه کنید و سعی کنید با قاشق تمام سطوح مرغ ها را سس بریزید سپس ۳ لیوان آب اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید تا به جوش آید.

بعد از جوش آمدن حرارت زیر قابلمه را کم کنید و تقریبا ۳۰ دقیقه زمان نیاز است تا مرغ ها با حرارت ملایم کامل پخته شوند و هم آب خورشت به غلظت مطلوب برسد. وقتی که خورشت مرغ کاملا آماده شد مقداری زعفران را در آب حل کنید و به خورشت مرع اضافه کنید و بعد از ۵ دقیقه حرارت زیر خورشت را خاموش کنید.

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج مجلسی و خوشمزه
طرز تهیه خورشت آلو اسفناج مجلسی و خوشمزه
برای تهیه خورشت آلو اسفناج پیازها را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد کنید و با مقداری ...

حالا سیب زمینی و هویج ها را به صورت نگینی یا خلالی برش دهید و در تابه های جداگانه به همراه روغن سرخ کنید و در هنگام کشیدن خورش مرغ در ظرف خورشت خوری مقداری سیب زمینی و هویج سرخ شده هم کنار ظرف بریزید و به همراه برنج ساده یا زرشک پلو سرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.